نقش پزشکی نچروپاتیک در سبک زندگی سالم

 نقش پزشکی نچروپاتیک در سبک زندگی سالم

در پزشکی نچروباتیک هدف درمان بیماری با استفاده از داروهای طبیعی است. روش‌های مختلفی مثل گیاهان دارویی، ماساژ، طب سوزنی، ورزش، تغذیه و رژیم درمانی سالم به کمک پزشکان نچروپاتیک می‌آید تا به درمان بیماری‌های مختلف کمک کند.

کسانی که از این شیوه درمانی پیروی می‌کنند، معتقدند نه تنها جسم بلکه بسیار مهم است که روح افراد تحت درمان قرار بگیرد. در نتیجه با درمان ریشه بیماری می‌توان به حذف آن از بدن بیمار کمک کرد.

روش درمان با پزشکی نچروپاتیک چگونه است؟

هدف از این روش درمانی تنها متوقف کردن علائم بیماری نیست بلکه بهبود کامل بیماری و ریشه اصلی آن است.

در این روش پزشک ممکن است یک الی دو ساعت به معاینه کامل شما بپردازد. در چنین شرایطی سابقه سلامتی، سبک زندگی، استرس و عادت‌های رفتاری شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و حتی ممکن است نیاز به انجام یک سری آزمایشات داشته باشید.

تمرکز این روش بر آموزش صحیح، اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از بیماری است. به همین دلیل پزشک درباره تغذیه، نیاز به کاهش وزن و سایر شرایط شما تصمیم گیری می‌کند. برخی از پزشکان تغذیه و رژیم غذایی به شما کمک می‌کنند تا از روش‌های طبیعی در کاهش وزن و لاغری بهره مند شوید.

روش‌های درمانی مثل هومیوپاتی، داروهای گیاهی و طب سوزنی به کمک پزشکی نچروپاتیک می‌آیند تا به درمان بیماری کمک کنند.

چه کسانی در زمینه پزشکی نچروپاتیک فعالیت دارند؟

سه گروه وجود دارند که در زمینه پزشکی نچروپاتیک فعالیت کرده و از آن حمایت می‌کنند. ممکن است این افراد تحصیلات و تجربه‌های متفاوتی در زمینه‌های مختلف داشته باشند. این سه دسته شامل افراد زیر هستند:

پزشکان نچروپاتیک

پزشکان این حوزه که به عنوان پزشکان طب طبیعی شناخته می‌شوند، پس از ۴ سال تحصیل در رشته تحصیلات تکمیلی مدرک معتبر دریافت می‌کنند. این افراد شبیه به سایر پزشکان معمولی علوم پایه را نیز می‌آموزند. علاوه بر آن دانش مربوط به تغذیه، سبک زندگی سالم، کاهش وزن، علوم روانشناسی، گیاه پزشکی و هومیوپاتی را نیز دریافت می‌کند.

طب نچروپاتیک

طب به روش نچروپاتیک سنتی

افراد فعال در در این بخش مدرک معتبر یا مجوز رسمی از دانشکده‌های پزشکی نچروپاتی ندارند. تحصیلاتی که آن‌ها دریافت کرده‌اند کاملا متفاوت است.

پزشکان خدمات بهداشتی

گروه سوم پزشکان درد استخوان، اعصاب، دندانپزشکان یا پرستارانی است که آموزش‌های طب نچروپاتی را دریافت کردند.

درمان به روش طب نچروپاتیک برای چه کسانی مفید است؟

از طب نچروپاتیک برای اکثر موارد بهداشتی و بیماری‌ها استفاده می‌شود. با این حال برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که به کمک طب سوزنی و طب نچروپاتی قابل درمان خواهد بود موارد زیر می‌باشد:

  • آلرژی
  • سردرد
  • مشکلات مربوط به باروری
  • مشکلات سیستم گوارش
  • درمان چاقی و کمک به کاهش وزن
  • عدم تعادل هورمونی
  • دردهای مزمن
  • سندروم خستگی مزمن

در برخی از کشورهایی که طب نچروپاتی تایید شده باشد، پزشکان مجاز می‌توانند جراحی‌های جزئی مانند بخیه کردن زخم‌های کوچک را انجام دهند و یا داروهای خاصی تجویز کنند.

علاوه بر آن پزشکان نچروپاتی مراقبت‌های اولیه را بر عهده می‌گیرند. ممکن است این افراد دانش زیادی در مورد زایمان طبیعی داشته باشند.

برای دریافت روش درمانی نچروپاتی لزوما نباید بیمار باشید. حتی زمانی که می‌خواهید به افزایش سلامتی خود کمک کنید، این روش مناسب است. هر چند این روش درمانی را نمی‌توان جایگزین روش‌های مهم درمانی مثل جراحی‌های بزرگ و یا مراجعه به بیمارستان کرد، یا برای بهبود شرایط سرطان و مشکلات قلبی از آن استفاده نمود. با این حال می‌توانید به چشم یک روش موثر در پیشگیری از بیماری و یک روش مکمل در درمان به آن نگاه کنید.

با پزشک خود در تماس باشید!

گاهی ممکن است روش درمانی نچروپاتی عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است حتماً با پزشک خود تماس بگیرید و او را از این مسئله آگاه کنید.

تداخل دارویی

گاهی ممکن است داروهایی که در طب نچروپاتی در تجویز می‌شود، با سایر داروها تداخل داشته باشد و در نتیجه مصرف دوز زیاد از یک دارو خطر ابتلا به برخی بیماری‌های خاص مانند سرطان را افزایش دهد.

طب نچروپاتیک

آسیب دیدن ستون فقرات

در صورتی که ماساژ درمانی یک روش پیشنهادی برای شما باشد، این احتمال وجود دارد که ماساژ دهنده باعث آسیب در ستون فقرات شود. هر چند احتمال بروز این مسئله پایین است اما ممکن است باعث آسیب دیدن نخاع سیستم عروق و استخوان‌ها شود.

رژیم‌های غذایی نامناسب

یکی دیگر از روش‌هایی که برای سم زدایی بدن توصیه می‌شود، تغییر سبک زندگی شامل حذف برخی از غذاهای خاص یا روزه گرفتن است. در این رژیم تغذیه ممکن است لازم باشد روزهایی را بدون غذا سپری کنید. این مسئله موجب می‌شود تا برخی افراد با بیماری‌های خاص مثل دیابت، با حذف برخی مواد مغذی مشکلات جدی‌تری را تجربه کنند و در نتیجه سلامتی شان به خطر بیفتد.

به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از درمان تمام سلامتی خود را با پزشک در میان بگذارید تا این اطمینان حاصل شود که روش درمانی برای شما عوارض جانبی به همراه نخواهد داشت.

موردی که نباید فراموش کنید این است که برای پیگیری روش درمان نچروپاتی مراقبت‌های پزشکی طبیعی خود را متوقف نکنید.

افراد واجد شرایط برای درمان نچروپاتی

در صورتی که روش‌های سنتی پزشکی به درمان بیماری‌های مزمن شما کمک نکرده باشد، می‌توانید از پزشکی معمولی و نچروپاتی کمک بگیرید. مهم‌ترین مزایای این روش درمان این است که باعث کاهش عوارض جانبی برخی از داروهای شیمیایی می‌شود. با این حال مسئله حائز اهمیت این است که مصرف داروهای معمولی خود را جدی بگیرید و هر گونه تغییر در شرایط جسمانی و روحی خود را به پزشک اطلاع دهید.

سخن آخر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای کاهش وزن و لاغری به دنبال روش‌های طبیعی باشید یا به طور کلی ترجیح دهید که برای درمان بیماری‌ها و افزایش سلامتی خود از روش‌های مکمل مثل پزشکی نچروپاتیک استفاده کنید. از آنجایی که طب سوزنی، اصلاح تغذیه و سبک زندگی از شیوه‌های متداول آن است، طب نچروپاتی می‌تواند یک گزینه مناسب کنار سایر روش‌های درمانی باشد. به شرط آنکه حتما تحت نظر پزشک این کار را انجام دهید و از درمان‌های معمولی خود غافل نشوید.

Related post