خطرات سینوزیت چیست؟

 خطرات سینوزیت چیست؟

دکتر امین کلکو متخصص گوش و حلق و بینی در مصاحبه با پزشک برتر راجب بیماری های شایع در زمستان و سینوزیت صحبت کردند

 

مشاهده رزومه دکتر امین کلکو

با سلام دکتر امین کلکو هستم متخصص گوش و حلق و بینی، جراح سرو گردن، حدود ۱۰ سال هست که مشغول به این کار هستم، فارغ التحصیل از دانشگاه اصفهان.

شایع ترین بیماری در فصل سرما چیست؟
سرما خوردگی و به دنبال اون سینوزیت.

چه کسانی میزبان خوبی برای سینوزیت هستند؟
بیشتر کسایی که جنبه آلرژی دارند یا سابقهای از انحراف، پٌلیپ بینی و بیماریهای زمینه ای مثل قند و فشار خون و مصرف بعضی از داروها مثل کورتون و چیزهایی که ضعف ایمنی میارن.

چه درمانی برای سینوزیت وجود دارد؟
درمان سینوزیت دو روش هست، یکی درمان دارویی و یکی درمان جراحی که حالا با توجه به نوع بیماری و نوع مشکلاتی که مریض داره یه کدوم از اینها انتخاب میشه.

آیا درمانی که گفتید دائم هست یا وقت؟
ما در کل هیچ وقت، درمان صد در صد و دائمی نداریم توی سینوزیت، چون همیشه همراه مریض هست به خاطر بیماریهای زمینه ای و ویروس هایی که در طول سال گرفته میشه و همیشه دوران عود داره فقط تنها چیزی که از درمان موجب میشن که مریض به مرور زمان بهبود بهتری پیدا کنه وعلامت های ایشون کم کم به سمت بهبود بیشتری بره.

آیا می توانیم همزمان با شکستگی بینی، جراحی زیبای بینی انجام دهیم؟
مشکلی که این روزها خیلی زیاد پیش اومده شکستگی بینی و عمل جراحی زیبایی بینی، چیزی که هستش همه مریض هایی که با شکستگی بینی میان، میگن که آیا میشه جراحی زیبایی انجام بدیم در کنارش یا نه؟
اصولاً بر اساس کتاب گفته شده که بهتر این کار انجام نشه به خاطر اینکه شما در زمان شکستگی استخوان در محلی شکستگی پیدا میکنه که شاید برای جراحی زیبایی مناسب نباشه واسه همین به همه اشون توصیه می کنیم که اول شش ماه از درمانشون که گذست و استخوان بینی در محل ثابت شد میتونن واسه عمل زیبایی بینی مراجعه کنند بهترین حالت اینه که در همون موقع انجام ندن .

Related post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *