آیا لیفت صورت عوارض دارد؟

 آیا لیفت صورت عوارض دارد؟

 

سلام. روز و روزگارتون خوش. من دکتر آتوسا اقبال­نژاد هستم. حدود ۳۰ سال سابقه کار در زمینه پوست مو و زیبایی دارم. دوره­های مختلف در ایران و کشورهای مختلف گذروندم. امروز می­خوام در مورد نخ که یکی از موارد زیبایی هست باهاتون صحبت کنم.

چه مشکلاتی با لیفت نخ درمان می­شود؟

شُلی پوست، زاویه­ گذاری یعنی ایجاد زاویه در صورت، جوان­سازی، رفع شلی­هایی توی مناطقی مثل بازو، شکم، باسن که کمتر اینها مورد استفاده قرار می­گیره، رفع شلی­هایی در ناحیه غبغب، تغییر فرم در بینی که خیلی متداوله الان ازش برای این کسایی که نمی­تونن یا نمی­خوان از عمل رینوپلاستی استفاده بکنن، یکی از موارد بسیار شایع در استفاده از نخ هست.

موارد بیشتری که نخ به خاطرش استفاده میشه دادن هجمه، رفع افتادگی­هاست، رفع چروک­های سطحی و لیفت هست. این موارد کارایی بسیار زیادی دارن.

چه کسی کاندیدای مناسبی برای لیفت چهره است؟

در واقع اون گلدن­تایمی که برای کارگزاری نخ در نظر گرفته میشه سن ۲۰ سالگی تا ۴۰ سالگیه. یعنی سنی که ما هنوز برای کلاژن­سازی داریم. زمانی که بتونه نخ توی بافت قرار می­گیره، کلاژن­سازی رو تحریک کنه و توانایی به اصطلاح فیبروپلاست­ها رو داشته باشه. از طرفی این رو باید در نظر داشته باشیم که کسایی که توقع ماورایی از نخ دارند افراد مناسبی برای گذاشتن نخ نیستن. انتظار یک عمل جراحی رو ما از نخ نخواهیم داشت.

کسایی که الکل و سیگار استفاده می­کنن افراد مناسبی برای اینداکشن نخ نیستن. شرایط جسمی فرد خیلی مهمه، روتین­هایی که فرد استفاده می­کنه یعنی سلامت پوست فرد خیلی مهمه، اینها باید در نظر گرفته بشه تا فرد انتخاب بشه برای گذاشتن نخ.

 

لیفت صورت PDO چیست؟

این نخ­ها، نخ­های قابل جذبن. مثل نخ­هایی که در جراحی به کار میرن. نخ­هایی نیستن که باقی بمونن. این یکی از سوالات بسیار زیادیه که مریض­ها از ما می­پرسن. این نخ وقتی گذاشته میشه چه اتفاقی براش میفته؟ این نخ در طول یک بازه زمانی که حالا بستگی به این داره که کدوم دسته از این نخ­ها هستند جذب میشن. این نخ­ها چند دسته هستن.

می­تونن کاگ باشن یا همون نخ­های خاردار، می­تونن مونو باشن که نخ­های کوچیک ساده هستند، می­تونن اسکرو باشن که حالا نخ­هایی هستند که پیچ­دار هستند یا فنردارن. بسته به نوع شکلی که دارن دسته­بندی میشن.

ولی اینها بعد از کارگزاری توی لایه­ای که قرار می­گیرن بعد از مدتی جذب میشن، کلاژن­سازی انجام میدن و لیفت یا جوان­سازی بعد از اون اتفاق میفته. علاوه بر لیفت و جوان­سازی یکی از کارایی که انجام میدن ایجاد حجم توی ناحیه مورد نظر هست. پس به عنوان فیلر هم این نخ­ها قابل استفاده هستند. چروک­های سطحی رو می­تونن باز بکنن، به عنوان یه روتوش ما ازشون استفاده کنیم. ما توی نخ­های مونو در واقع همین کار رو با این نخ­ها انجام میدیم.

لیفت صورت چگونه انجام می­شود؟

نخ توی لایه­ای قرار می­گیره که در واقع رو بستر لایه چربی قرار گرفته باشه. توی این ناحیه ماکروفاژها رو تحریک می­کنه، فیبروبلاست­ها رو تحریک می­کنه، با تحریک فیبروبلاست­ها و هجوم شون به این منطقه کلاژن­سازی تسریع میشه. کلاژن­سازی که تسریع میشه، جوان­سازی و اون در واقع چیزی که ما از نخ انتظار داریم حالا حجم بده، جوان­سازی بکنه، لیفت بکنه، این پروسه اتفاق میفته.

آیا نتایج لیفت یا نخ دائمی است؟

ببینید هیچ کار زیبایی دائمی وجود نداره حتی اگر جراحی باشه. جراحی پلاستیک باشه. پس نخ هم اثر دائمی نداره. ما می­تونیم به مریض بگیم بین ۶ ماه تا ۲ سال موندگاری نخ می­تونه دوام داشته باشه که اون هم بستگی به فرد داره. آیا از سن مناسب شروع کرده؟ آیا سیگار می­کشه یا نمی­کشه؟ آیا الکل مصرف می­کنه یا مصرف نمی­کنه؟ آیا مراقبت­هاش رو درست انجام میده یا نمیده؟ همه اینا بستگی به این داره که ماندگاری تا چه حد ادامه پیدا کنه و تداوم داشته باشه. مسلماً هر چه که استفاده از نخ در یک زمان طولانی ادامه­دار باشه، ماندگاری­های طولانی­تری از نخ وجود داره. یعنی لیفت­های بهتری خواهد داد، حجم­دارتر خواهد شد اون ناحیه­ای که داریم کار می­کنیم و جوان­سازی بهتری خواهد داشت.

بهترین مارک نخ از نظر شما چیست؟

به هیچ عنوان نمیشه گفت بهترین برند نخ چیه. تمام برندهایی که در بازار در مارکت زیبایی وجود دارند جزء نخ­های خوب هستن. من به صراحت دارم میگم هیچ کدوم اینها برتری نسبت به همدیگه ندارن. آنچه که ارزش داره و اهمیت داره تکنیک و تبحر پزشکیه که داره این کار رو انجام میده.

برش­های لیفت صورت در کدام قسمت ایجاد می­شود؟

بستگی به این داره که ما کجا رو می­خوایم لیفت کنیم و به چه صورت می­خوایم لیفت کنیم. می­خوایم چه شکلی به صورت بدیم؟ می­خوایم گونه رو برجسته کنیم، محل گذاشتن نخ و اون به اصطلاح ورودی نخ متفاوته. می­خوایم ناحیه­ی لوِرفیس قسمت یک سوم تحتانی صورت رو و {سگینگ­هایی} که در این قسمت­ها وجود داره رو برطرف کنیم، ورودی­های نخ متغیر میشن و متفاوت میشن. می­خوایم ابرو رو لیفت کنیم به همین صورت. بینی، غبغب، هر جایی که قراره روش کار بشه ورودی نخ متفاوت میشه. اون چه که اهمیت داره اینه که ما همیشه یه اِنتری داریم یه محل ورود داریم که از همین محل ورود نخ وارد میشه. نخ­ها همیشه یه گاید دارن یه راهنما دارن که به کمک اون وارد میشیم و از همون جا اون گاید خارج میشه و نخ توی همون محل قرار می­گیره.

آیا پس از جراحی لیفت صورت اثری باقی خواهد ماند؟

اینم باز یکی از موارد خیلی مهمه. بله صد در صد. اما بستگی به نوع نخ داره، بستگی به شرایط پوست داره. چه چیزی باقی می­مونه؟ یه سوراخ کوچیکه، یه دیمپلینگه، ناصافی ناهماهنگی ناهمواری حتی ممکنه یه غیرقرینه­گی که همگی اینها خوشبختانه در واقع درست میشه و نگرانی نداره. پس ما از این بابت به هیچ عنوان نگران نیستیم. از همه جهت با پزشک تون هماهنگ باشید و به پزشک تون اعتماد کنید.

دوره نقاهت لیفت صورت چقدر است؟

از تایم کوتاه چند روزه ممکنه تا چند هفته زمان ببره و مراقبت­هایی که شما باید خیلی رعایت بکنین چه از لحاظ غذا خوردن چه از لحاظ ورزش کردن چه مراقبت­هایی که موقع خواب باید داشته باشین، زیر سرتون باید یه سطح شیبدار باشه، بلندتر باشه، روی صورت فشار نیارین، ضربه به صورت نخوره. اینها باید خیلی بهش دقت بشه.

آیا لیفت صورت خطرناک یا عوارضی به همراه دارد؟

تقریباً نان­اینوِیزیب هست. یه روشیه که حدوداً در کل ۴۵ دقیقه بیشتر زمان نمی­بره. خیلی بخوایم بدبینانه نگاه کنیم یه خونریزی مختصر داشته باشیم، درد داشته باشیم، دیمپلینگ وجود داشته باشه که اینها بعد با مرور با چه خود به خود چه با ماساژ پزشک در جلساتی که خود پزشک مشخص می­کنه برطرف میشه. نگران کننده نیست. اون چه که مهمه اینه که نخ­ گذاری تون رو به دست پزشک معتمد و حاذق بسپارید و اعتماد داشته باشید و نگرانی نداشته باشید.

مرسی که توجه کردید. مچکرم و امیدوارم همیشه سلامت و زیبا باشید. 🌺

مشاهده رزومه دکتر آتوسا اقبال نژاد

Related post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *